"Manusia adalah selemah-lemah makhluk yang diciptakan oleh Allah SWT.,dunia hanya sementara, akhirat adalah selamanya., be a truly muslimah..InsyaAllah.."

Friday, May 27, 2011

Setia Seorang Isteri

Bagaimanakah caranya jadi insan yg baik dan menyenangkan hati insan yg menyayangi ana? Entah mengapa ana selalu melakukan kesilapan atas kejahilan ana. Ana selalu buat perkara yg akhirnya melukakan hati ana dan insan yg tersayang. Ana nk jadi seorng tunang dan isteri yg baik., mendengar kata dan setia.,serta solehah. Ana terlalu sayangkan setiap hati yg ada di samping ana. Hingga hari ini ana sedang berusaha mencuba dan terus mencuba. Ana tahu ana selalu melakukan kesilapan,.itu kadang kaal ana sedih sgt dgn sikap ana,. kenapa semua ini berlaku,..? Ana nk bahgiakan hati si dia dan buat dia rasa sgt dihargai tp,..hingga ke hari ini,..ana selalu lukakan hati dia,..

Tetapi,..bukan itu yg tersirat di hati ana,.. ana sudah seikhlas hati menerima dia,..seadanya.,. di hati ini,..hnya Allah sahaja yg Maha Mengetahui betapa bahgia dan bersyukurnya ana di temukan dgn si dia,. Dengan dia,..ana benar2 mengenali makna pengorbanan dan bahgia dlm sesuatu perhubungan,..bersama dia ana kenal diri ana dan cinta yg insan yg sejati,.cinta ana sebulatnya utk bakal zaujah ana,.berbekal cinta yg Esa,..

"Maafkan umi,.entah ucapan apa lagi yg perlu umi ungkapkan utk abi atas kesilapan kali ini,..krn umi tahu dh terlalu byk umi mngucapkan kalimat itu hingga abi sendiri berasa tidak mahu lagi mendengarnya,..tp,.umi akan ucapkan juga walau sejuta kali,..krn ucapan maaf kali ini,..adalah yg terakhir utk kesilapan ini,..insyaAllah,.."

Moga Allah tidak menduga lagi kami dgn ujian yg Maha berat,..krn hati ana sudah puas menangis atas ujian2 yg selalu menimpa ana,.Ya Allah,..Tuhanku,...janganlah Kau pikulkan hati kami beban yg kami tidak mampu memikulnya,..hanya satu Tuhanku,..izinkan aku,..dan bakal suamiku,..mengecapi kebahagian bersama,.di atas jalanMu,..walau utk sesaat dan sementara,..anugerahkanlah nikmat itu kpd kami,..ku bermohon,..dan utk selamanya hingga ke syurga,..sana,..ya Allah,.. amin..

Buat abi,..
Walau apapun yg terjadi,..umi kn sentiasa ikhlas menyayangi,..abi,..hingga akhir hayat umi,. Berdoalah semoga kita disatukan dgn berkat dan izin Allah atas niat hati kita yg ihlas saling menyayangi dan melengkapi ant satu sama lain,..amin. Abi adalah sesuatu yg terbaik tercipta utk umi,. dan sepanjang hidup ini,.jgn merasa rendah diri,.kerana abi adalah yg paling terbaik utk umi,..segala yg berlaku,..maafkan umi,..janji umi,..tidak sesekali akan beralih ke kisah lalu,..yg ada sekarang adalah masa di hadapan umi,..dan akan umi hargai setiap detik itu,..utk meneruskan hidup ini bersama abi...insyaAllah..

p/s: nk jadi cm isteri dlm lagu ni,..tp mohon tunjuk ajar,.. =)

No comments: