"Manusia adalah selemah-lemah makhluk yang diciptakan oleh Allah SWT.,dunia hanya sementara, akhirat adalah selamanya., be a truly muslimah..InsyaAllah.."

Tuesday, January 20, 2015

Rasa Itu


Jika kau kata jangan peduli,
Tahukah kau betapa aku peduli
Jika kau kata jangan merindu,
Tahukah kau betapa aku rindu
Rindu aku pada ucapan 'Selamat Pagi'
yang selalu menjamah di ruangan cahaya fajar
Rindu aku pada pertanyaan 'Dah makan'  dan 'Buat apa'
untuk aku sehari-hari
Rindu aku pada saat kita menikmati nescafe panas bersama
Walau tika itu tiada jasad mu di sisi ini
Ingat lagi kita selalu melihat pada bulan yang sama..
Ingat lagi kita selalu merenung cahaya benam matahari..
Ingat lagi kita selalu merasai sejuknya dingin titis hujan..
Ingat lagi kita selalu mencium bau badai ombak..
Walau kita berbeza
Tahukah kau betapa aku rindu
Setiap bait kata khutbah mu
Meruntun hati menginsafi diri
Kembali kepada-Nya
Nampak kecil di pandangan mu
Amat besar makna buat aku
Tahukah kau betapa aku rindu
Di setiap malam aku
Titipan doa tidur yang menjadi ikutan aku
Sebelum mata terpejam kaku
Yang selalu aku lihat
Sipi wajah kamu..
Aku suka..
Walau kau tidak duga..
Aku perhati juga..
Sampai bila-bila..
Kini..
Sepi..
Kaku..
Bisu..
Kelu..
Aku terganggu.
Tahukah kamu putaran derita mu itu
Berbalik kepada aku
Aku rindu







Suhaiza_Shuhaimi/AllahisEnoughforMe/19 Jan '15/at hometown


 

No comments: