"Manusia adalah selemah-lemah makhluk yang diciptakan oleh Allah SWT.,dunia hanya sementara, akhirat adalah selamanya., be a truly muslimah..InsyaAllah.."

Wednesday, June 10, 2015

Dear My Rib...

"Berakhir sudah pencarian cintaku..
Jiwa ini tak lagi sepi hati ini telah ada yang miliki.."

     Sungguh.. Allah hu,. aku sedang bahagia. Seraya kebahagiaan ini ku panjatkan kesyukuran kepada Allah SWT kerna telah membenarkan aku merasai nikmat bahagia yang aku jejaki selami ini. Thanks Allah for gift this feel for me. 

Kimia.. 

     Ya. Kimia yang bukan semua manusia di muka bumi ada dan melaluinya. Dan kerna rasa kimia itulah yang membawa kepada pertemuaan ini. Siapa bisa menyangka, saat hati di pasung duka dan meletakkan sepenuh pengharapan pada Allah SWT segala, Dia hadirkan seseorang yang sangat diri perlukan untuk memenuhi hati dan segala rasa yang tak terperi. Tidak akan Allah SWT ambil sesuatu milik kita melainkan Dia bakal menggantikan dengan sesuatu yang lebih baik. Dari dulu, diri ini selalu meletakkan dalam jiwa dan hati, sentiasa bersangka baik denganNya. Dan selalu menjadi manusia yang berfikiran positif sentiasa. 

        Ceritera kisah yang sama. Di mana tapak kaki aku pernah berpijak, di situ juga dia pernah merasa. Kimia itu yang sebenarnya, hanya kami yang biasa2 ini menjadi manusia luar biasa. Luar biasa kerna Allah SWT yang menghadirkan rasa kuat itu bersama untuk meneruskan hidup yang tersisa. Bukan mudah untuk melalui hari-hari jika tiada bekal dan bantuan dari Dia.

Tuhanku,
Saat aku memohon dikirimkan seorang jodoh yang terbaik
Tidak pernah sekalipun aku berputus asa
Kerna aku yakin Kau Maha Mengetahui siapa jodoh yang terbaik buatku
Tuhanku,
Pernah aku tertanya, adakah aku ini tulang rusuk kepada dua orang pemiliknya?
Bagaimana ia bisa berlaku?
Puas aku mencari jawapan kepada persoalan aku ini,
Dan akhirnya, aku mendapat jawapan itu.
Jika dia jodoh terakhir dan terbaik buatku di sepanjang hayat ini,
Maka dialah pemilik kepada tulang rusuk iaitu aku.
Tuhanku,
Dekatkan lah hatinya dengan hatiku, jika benar dia jodoh terbaik itu.
Namun jika sebaliknya, maka Kau dekatkan lah juga Ya Allah 
sebab susah benar nak dapat yang sesuai ( part ni tuan punya tulang rusuk punya doa..ehe =P )

     Walau tidak pernah bersua dua pasang mata, apatah lagi berbicara.. keyakinan yang diletakkan di dalam hati kepada Allah SWT yang memberi naluri dan rasa yang kuat antara kita. Terima kasih kerna memilih untuk memberi satu jalan ke syurga itu. Terlalu bermakna hingga ke akhirat sana.

      Moga Allah memberi kemudahan pada diri dan dia sehingga tiba waktu disatukan.. Dan kemudahan itu berterusan dalam bersama membina mahligai yang sakinah, mawaddah dan rahmah..

Dear Allah,. Thanks for everythings. I love what i feel in my heart right now.. In Shaa Allah. Amin,






Suhaiza_Shuhaimi/AllahisEnoughforMe/11 June '15/with my lovely lappy.. ^_^

No comments: