"Manusia adalah selemah-lemah makhluk yang diciptakan oleh Allah SWT.,dunia hanya sementara, akhirat adalah selamanya., be a truly muslimah..InsyaAllah.."

Sunday, July 24, 2011

Allah Tak Pernah Ketemukan Kita Dengan Orang yg Salah!!


Allah tak pernah temukan kita dgn org yg salah kerana:

1. Insan yg hadir dlm hidup kita, yg memberi rasa kasih sayang,.kebahagiaan, senyuman dan airmata,.semuanya milik Allah,.suatu hari Allah akan tetap mengambil mereka dari kita.

2. Untuk membantu kita dlm melayari bahtera kehidupan. Walau untuk sementara,.tetapi pengalaman atau kenangan yg terukir bersama dia,.bisa menjadi pengajaran atau teladan buat kita.

3. Allah itu Maha Mengetahui perjalanan hidup kita,. Siapa? Apa? dan Bagaimana? yg berlaku dlm hidup kita hanya Allah yg mengetahui Lauh Mahfuznya.

4. Insan yg hadir umpama satu perlabuhan kapal yg singgah, setiap apa yg berada di perlabuhan dpt memberi pengajaran kpd kita,.erti dlm kehidupan,.sampai satu saat kita perlu melayarkan kapal kembali sehingga kita benar-benar bertemu perlabuhan tetap.

5. Allah ingin menemukan kita dgn insan yg berbeza,.sikap dan tingkahlakunya,.utk kita merenung setiap keunikan ciptaan Tuhan. Walau selepas itu kita bertemu dgn insan lain,.sememangnya tidak akan ada persamaan dgn insan yg kita temui sebelumnya.

6. Untuk kita lebih menghargai apa yang ada di dalam kehidupan kita sekarang supaya kita tidak akan rasa menyesal seandainya dia pergi meninggalkan kita.

7. Allah itu penuh rahsia. Setiap apa yang berlaku, Allah menginginkan kita kembali padaNya. Suka duka gelak tawa dan air mata,.Allah ingin kita bersamaNya.

~ Indahnya pertemuan dan perpisahan andai kerana Allah. Airmata dan gelak tawa akan sentiasa menjadi peneman setia bg insan bergelar manusia. Allah itu maha mengetahui segala2nya. Setiap yg berlaku, penuh hikmah,.jgn krn dugaan yg melanda kita berendam airmata tetapi lihatlah di sebalik dugaan,.terkandung manisnya kehidupan. Allah sayang kita,.sayang umatnya, sayang semua,.walau kita terpisah jdkanlah doa sbg pengikat hubungan kita sesama manusia. Mana tahu masa akan dtng Allah telah menetapkan sesuatu yg lebih baik utk kita..InsyaAllah.

No comments: