"Manusia adalah selemah-lemah makhluk yang diciptakan oleh Allah SWT.,dunia hanya sementara, akhirat adalah selamanya., be a truly muslimah..InsyaAllah.."

Monday, July 25, 2011

Biarkan Aku Menangis!

Biarkan aku menangis...
kerana air mata itu bisa menjadi ubat penenang kpd ku
tatkala setitik deraian basah menyentuh pipi

Biarkan aku menangis...
kerana tangisan sendu yang berlagu pilu
umpama tiunan yang meredakan jiwa apabila pedih menusuk

Biarkan aku menangis...
kerana air mata itu seringkali menjadi peneman diri
di kala hati dan jiwa meraung sepi di dalam hati

Biarkan aku menangis...
kerana bila aku melakukan itu
segala resah dan masalahku seperti gugur satu persatu

Biarkan aku menangis...
kerana Allah menciptakan airmata untuk aku
mengadu hanya pada Dia yang Satu

Bila airmata ku gugur tanda hatiku sedang jatuh tersungkur
namun jatuh ku pada sejadah cinta Allah

Salahkah aku menangis mengingati detik-detik itu
kerana dengan itu aku seperti bisa tersenyum kembali
Biarkan aku menangis...




suhaiza_shuhaimi/AllahisEnoughforMe/July '11

No comments: